Kedves naplóm...

2011\09\23

8.nap - irány haza!

Reggeli után egy gyors kört mentünk a marketben, ahol próbáltunk portékákat becserkészni a maradék pénzünkből.Áruk: 2 olasz nadrág, 2 nyári ruha, 2 körömlakk, 1 szemspirál, 1 körömdíszítő kő szett, narancs lekvár, hűtőmágnes, limoncello.Hazafelé a menetrendet…

2011\09\22

7. nap Taormina

Taormina – I love you! Ma ellátogattunk ebbe a csodálatos hegytetőre épült középkori hangulatú olasz városkába. A buszsofőr ma sem volt szívbajos, amikor a szerpentinen kanyarogtunk felfelé azon a két sávos úton, amin a busz is alig fért el. Balra szakadék és tenger, jobbra…

2011\09\22

6.nap

A mai napon megengedtünk magunknak egy kis pihenést. Nem utaztunk 2 órát busszal, nem keltünk korán és nem futkároztunk egész nap. Nem mintha ez teher volna amúgy, mert édes teher a nézelődés, csak azért fárasztó és egy nászút mégiscsak a pihenésről is kell szóljon. Ma 9-kor…

Ortigia - 5.nap

Ma reggel felhős, hűvös idő révén Siracusa felé vettük az irányt. 2 órás buszos utazással tettük meg a 60 kilométeres távot a kikötővárosig, mely Szicília majdhogynem legdélkeletibb csücske. A buszsofőr pedig valószínűleg váliumon él, ezt megállapítottuk pár…

Tartós körömlakkozás

Aki tartós körömlakkot szeretne, annak javaslom, hogy vegyen 2-3 drágább, minőségi lakkot és fesse ki a körmét 3-4 naponta olyan színűre, amilyenre szeretné. Ez körülbelüli becsléseim szerint 3.000,- forintból kivitelezhető. Aki lusta, az kérjen ilyet a manikűrösétől, aki…

2011\09\22

4.nap

A mai nap egyik érdekessége, hogy míg eddig a nyarat élveztük, ma beköszöntött Cataniaba az ősz – reméljük, csak egy napra. Már reggelinél hűvös volt, de aztán szépen kitisztult az idő és elsétáltunk a közeli hatalmas parkba (Belliniről nevezték el, ő a város egyik…

Scrampi

Vacsorára eltökéltük: mi tengeri finomságokat kóstolunk ma meg, hiszen mégiscsak egy tengerparti városban vagyunk, kikötő és halpiac is van, sok finom friss fogással szolgálnak a napi zsákmányból. Egy közeli étterem mellett tettük le voksunkat, ahol menüben kínálták a tengeri…

2011\09\22

3.nap

Ma a tengerparton töltöttük a nap jó részét, lévén vasárnap van és semmi nincs nyitva, senki nem dolgozik és semmit nem lehet csinálni. Így reggeli után elsétáltunk a buszállomásra, ahol vettünk jegyeket és elmentünk a La Playa-ra. Amit persze nem tudtunk hol lehet, de a sofőr…

Cannoli

Rengeteg féle sütemény és édesség van erre felé. Az olaszoknál sok olyan alapanyag van, amiért nálunk ezreket fizetnének, ezek meg „olaszosan” használják fel a dolgokat, azaz elég slendrián módon. Pisztácia és mandula érdekes cukros valamibe forgatva golyó…

2011\09\21

2. nap

Rutinosan 8 körül ébredtünk (illetve engem felkeltettek hosszas kérleléssel), majd lementünk reggelizni. Az olasz reggeli nagyban különbözik a magyartól. Abban, hogy itt egyáltalán reggeliznek és abban, hogy mit (mert magyar ember reggelizni vagy nem szokott, vagy szalonnát eszik…

Gelati

A fagylalt őshazájában vagyunk, ezért nem tehetjük meg, hogy nem eszünk a helyi specialitásokból. A piccoló adag 3 gombóc magyar fagyinak felel meg. Még szerencse, hogy beértem ezzel a mérettel, a kis kiválasztott tálcácskát a csaj úgy megtömte a két kiválasztott fagyival, hogy…

2011\09\19

1.nap

Az első napunk fáradtan telt Cataniaban. A szomszédba sétáltunk át kevés alvás és az olaszos reggeli (kávé, narancslé és croissant) után. A bazár (mert marketnek én nem nevezném) annyira dúrva, mint a román piac vagy a József város. Tele bóvlikkal és mindenféle szarral, amit…

2011\09\19

Repülés

Még soha életemben nem ültem repülőn, de a nászutunk célja elég messze van, a földön megtéve a távolságot két nap is lett volna, mire ideérünk. A levegőben viszont sokkal kevesebb időt vett igénybe az utazás. Budapestről indultunk, Róma felé vettük az irányt. A pestiek…