Teamánia

Ahogy beköszöntött az ősz és a hűvösebb idők megérkeztek, egyre inkább teázni vágyok. Persze egész nyáron és egész évben teázok, szóval ez nem meglepő, csak egyszerűen a szokások változnak. Az irodában például mindig filteres teát iszok (de az utóbbi pár szálas tea vásárlásunk után lehet, hogy elgondolkozok valami megoldáson a könnyebb szálas tea fogyasztás érdekében az irodában is, egyszerűen százszor finomabb...). Otthon csak szálas teát fogyasztunk. A teát mindig én főzöm kedvem és hangulatom szerint válogatva a felhozatalból.

Rengeteg féle-fajta teánk van...

A herbateákat imádom...én magam szoktam összeállítani keverékeket. Van egy jól bevált mixem, amit rendre újratöltök. Ez a relax teám estére. Citromfű, levendula, kamilla, fodormenta. Mostanság sokszor iszok csalán vagy diófalevél teát (Gyuri bácsi javaslatára - a babacsomag 3-4 hónapos kúrája is így kezdődik...méregtelenítés és vízhajtás. Ebben a fázisban vagyok én most). Rátaláltam a közönséges galaj és a szurokfű teára is, amikből csináltam egy keveréket, ezt a pajzsmirigyemre és a női hormonjaimra iszom...talán a csalánnal és a dióval kiegészülve jó kis dobás lesz a szervezetem helyreállításában. Hiszek a gyógynövények gyógyító erejében.

 A zöld tea a másik nagy kedvenc nálam. Korábban a jázminos zöld tea volt a best, azóta megismertem többféle ízesítéssel is, most a trópusi és az egyszerű, ízesítetlen az új kedvencem (mangó és papayadarabokkal...nyami). Egy újat nemrég kaptam gyógyulásom elősegítése érdekében a férjemtől, ez szárított gyümölcsökkel készített zöld tea. Ami a legfontosabb nálam, hogy szálas legyen...a többi egyszerűen nem finom, savas, kesernyés ízűek. Még több féle (gunpowder pl.) teát kóstolnék meg, állítólag mindnek más íze van.

A legújabb felfedezésem a fehér tea. Állítólag a legfinomabb, legfrisebb rügyekből készítik finom eljárással ezeket a teákat, nem is sok helyen kapni őket...Egyszer kóstoltam korábban egy sima Pau mu tan teát, isteni volt, most találtunk a Demmersnél (my best) többféle ízesítéssel fehér teát is, így most azokba is belevetettem magam. Hát mondani sem kell, beleszerettem...

A fekete tea a férjem kedvence. Legutóbb egy ízesítettet választott magának (narancsos) és ennyire finom fekete teát még az életben nem ittam...Annyira finom az illata is, az íze is, hogy magával ragad...enyhén vaníliás zamatot éreztem ki belőle...nem tolakodó, lágy, karakteres ízvilágú.

A teákra bármikor vevő vagyok és mindenevő. Ja nem...egy valamit nem szeretek és az a rooibos. Lehet még nem ittam belőle igazi finomságot, de nekem valahogy nem jön be... De a többi tea megnyugtat, ellazít, elrepít messzi tájakra, elfelejtem tőle az épp aktuális gondokat, problémákat...kisimítja a ráncokat és jókedvre derít, megmosolyogtat.