Meddőségi ellátás

Az SZTK-k a magyar egészségügy gyenge pontja (mondhatnám szégyenfoltja...). Gondolom már másnak is megfordult a fejében, aki hozzám hasonló cipőben jár, hogy nem igazán szerencsés a lelkileg maga alatt lévő leendő kismamát, aki meddőségi gondokkal küzd, bezavarni a nőgyógyászati ellátásra vagy a terhesgondozásra a beutalóiért. Persze értem én, hogy így egy helyen van és könnyebb, egyszerűbb és nem kell két orvos meg két nővér meg két helyiség meg két minden...de könyörgöm, majdnem visszafordultam az ajtóból, amikor kisgyermekeikkel nevetgélő anyukák, boldog kispapák, első vérvételére érkező terhes lányok és nagy pocakját simogató anyukák közé kellett leülnöm "csak a beutalómért", amivel majd meddőségi vizsgálatokra mehetek a férjemmel. Én most még (és már lassan 3 éve) csak álmodozhatok minderről. És a barátkozós kismamák között irigykedve, néha a könnyeimet visszanyelve válaszoltam a te hányadik hétben jársz kérdésre - én csak beutalókért jöttem...Lelkileg egyáltalán nem segíti a közegészségügyi ellátás a gyermektelen párokat...talán a pszichiátriára is kellett volna egy beutalót adniuk ezek után, kérés nélkül, első kézből. Érdemes lenne ezen elgondolkodni.