Eszkimónyár

Ó én naív, bedőltem a mesének...vártam az indián nyarat, de az nem jött. Helyette a sarkvidék telepedett meg a környéken, ami bevallom, nem esik jól szeptember közepén. Már majdnem a sídzsekin gondolkodtam, de komolyan. Emlékszem, korábban fősulis időkben gólyatábor volt ebben az időszakban, topban, rövidnadrágban járkáltam, meleg volt. Idén nem volt tavasz, de úgy tűnik, hogy ősz sem lesz, a nyár augusztus 20-án éves szabadságra ment és betört helyette a tél. Átmenet és előzetes bejelentés nélkül. Csak győzze az ember követni...Pedig a 600 forintos farmerdzsekim sem volt még rajtam elégszer és mi lesz a félcipőkkel? Lassan az átmeneti kabátok ideje is lejár, nem is fognak talán egy idő után gyártani ilyet, mert felesleges lesz. Helyette jönnek a vastag, szőrös kabátok, mellények, hótaposók és téli zoknik...Mi lesz így a szép őszi erdővel, a sárga, hulló levelekkel, a forralt borral és a sült gesztenyével? Helyette jégvirág az ablakon és fűtési szezon...

Végül is az eszkimók is indiánok, csak máshol élnek...nem?!