Ismerd meg országod! - első felvonás

A következő 1 hónapban fél Nyugat-Magyarországot végig autózom majd munkaügyben. És pont ez benne a legjobb, hogy még fizetnek is érte, hogy minél több helyre eljussak és megismerjem kishazám (főképp autós) útjait.

A minap egyik kedvenc magyar városomban, Veszprémben tettem egy gyalogos és autós túrát. Imádom Veszprémet, annyira szép (kivéve a belváros, ahol most épp körforgalmat építenek és nem lehet haladni autóval...), annyira barátságos és úgy el tudnám képzelni, hogy ott éljek! Elmentem aztán a számomra ismeretlen Pápára, majd Várpalotára és Zircre is. Ezek közül egyik sem lett a kedvencem. Pápa szintén sok helyen fel volt túrva, de bonyolult a közlekedés, a város szürke és sok helyen piszkos volt. Poros...Várpalotára lehet, hogy én mentem rosszkor, de délután 3-kor, senki, egy lélek sem volt az utcákon, egy idő után már a kóbor kutyáknak is örültem, mert nem éreztem magam egyedül a kihalt városban...Csernobil, robbantás után, a háttérben nagy területen elfekvő temető és az erőmű távoli, füstölgő látképe. Mint egy videoklipp forgatás, kár, hogy Will Smith vagy Bruce Willis nem voltak ott...megmenthettek volna.

Zirc szép volt. Szép helyen, erdős, dombos tájon, ahol az ősz igazán ősz volt. Sütött a nap, színesek voltak a falevelek és csupaszak a fák. A kilátás is isteni, Zirc megért egy délutánt.