Az egyik kedvencem a saját konyhámból

Félig meddig saját fejlesztésű étel a göngyölt lazac. Karácsonykor találtam ki, aztán rákerestem a receptre, de teljesen ugyan ilyet nem találtam, szóval akár mondhatjuk azt is, hogy saját recept. Baromi könnyű, baromi látványos, baromi finom.

Leveles tészta kell hozzá (amit én az egyszerűség kedvéért a boltban készen megvásárolok), szálas spenót, lazac filé és fűszerek. A tésztát kihajtogatjuk, egy tepsibe tesszük sütőpapírra, tojással megkenjük. A spenótot (szálas!) fokhagymával, sóval és borssal összemócsingolom, aztán a tésztára szórom az egyik felét. Jöhet a hal. Befűszerezem valami általam favorizált fűszerkeverékkel (tegnap bombay masala nevűt használtam, ezzel is jó volt). Rátesszük óvatosan a spenótos tésztára, majd a tetejére rárakjuk a maradék spenótot is. Betekerjük a tészta üres felével és rétes kinézetűvé formáljuk. A tetejét hideg vízzel vagy tojássárgájával is megkenhetjük. Mehet a sütőbe, fél óra 180 fokon és pirosra pirul a teteje, nyami! 

Köretnek leginkább a párolt vagy sült sütőtököt javaslom, szerintem nagyon finom hozzá.