Szabályok

Mindannyian írott vagy íratlan szabályok szerint élünk. Ja, nem, van, aki nem szabályok szerint él, vagy a saját szabályai szerint, ami másoknak elfogadhatatlan, vagy egyszerűen érthetetlen...Tegyük fel elmegyek vendégségbe egy barátomhoz. Hogyan viselkedek ott, ha már szívességet tettek nekem azzal, hogy vendégül látnak? Meghúzom magam, elfogadom az ő szabályaikat és úgy élek 2-3 napig (amíg ott vagyok nálunk és szállást adnak meg kaját), ahogyan ők ezt elvárják. Lábujjhegyen járok ki éjszaka pisilni, félve húzom le a WC-t, de még azt is kétszer meggondolom, hogy egyáltalán kimerészkedjek-e. 

Hát...kérem, van, aki egyáltalán nem követi azt nyomon, vagy nem veszi figyelembe, hogy mások mit csinálnak, hogyan élnek. Történt, hogy meglátogatott egyik kedves barátom, aki pár nappal ezelőtt felhívott, hogy lenne errefelé egy kis dolga, alhatna-e nálunk. Csak két éjszaka. Szívesen fogadtam, mert nászajándékba mi is teljes ellátást és meleg vendégszeretet kaptunk tőlük. De aztán fordult a kocka. Én egész hétvégén hajnaltól dolgoztam, ergó eléggé zombiban nyomtam már minden este, de próbáltam kitenni magamért: spagettit csináltam, hamburgert (este 10-kor), omlettet reggelire és még sorolhatnám. Ő gyakorlatilag tényleg csak szállásadónak gondolt minket, mert egész nap nem láttam (mondván ő inkább hagy pihenni, majd este találkozunk). Második este borult ki a bili, amikor felvetette ötletnek; menjünk el bulizni, mert retró party van és ő táncolni akar. Közöltem, hogy "öööö...2 napja 5kor kelek, szóval inkább valami teázós csajos dumapartynak jobban örülnék". Hát, ő mégis a tánc mellett tette le a voksát, semmi gond, elmegy egyedül...de neki a tánchoz pia kell, mert anélkül nem megy. Van valami piátok? - öhh...persze, tessék, igyál csak...fogyott a Beherovka rendesen, közben finoman megkérdeztem van-e még valami, amivel szolgálhatok kényelme érdekében...Hát, még egy bulis felső kellett, mert azt nem hozott, szóval azt is adtam. Ez még mind semmi. Fél 5kor (!!!) hajnalban jött haza egy idegen faszival (!!!), majd miután félálomban ajtót nyitottam közölte, hogy na akkor ő összeszedi a cuccait és a csávónál alszik ma este. De azért köszi mindent, a szállást meg mindent. Hát, mivel köpni-nyelni nem tudtam hajnal 5-kor ezt hallva, ezért csak rázártam az ajtót miután 3 perc alatt mindent összepakolt és elhúzott. Visszabújtam az ágyba, aludtam tovább...és közben azon gondolkoztam, hogy vajon én vagyok a hülye és ez tök normális dolog, vagy mivan...

Másnap találkoztunk. Mintha mi sem történt volna, elmesélte milyen volt a buli, meg hogy köszi tényleg mindent. Aztán elment. Én meg néztem utána és csak járt tovább az agyam azon, vajon miért nem ismerik az emberek a szabályokat és vajon én miért nem tudom elfogadni egy vendég saját szabályait...