Zumba vol 2.

Nem vagyok egy Beyonce de még Shakira is csak nagyon távolról és sötétben...A két énekesnő is a zumba mozdulatait használja koreográfiáiknál, a videoklipekben. Nyilván én erről már lecsúsztam, de még olyan alakom simán lehet, mint nekik, a jelszó egy szó: zumba!

A második alkalommal már nem voltam annyira béna, mint elsőre, simán 2-3 másodperces csúszások után le tudtam követni a mozdulatsorokat és még az előző heti lépésekre is nagyjából emlékeztem. Este hétkor hétfőn, amikor az embernek satun az agya, azt gondolom ez egész jó teljesítmény. Az arcom kb 15 perc után kezdett égni, na nem a szégyentől szerencsére, inkább a vértől, amit belepumpáltam az ugrándozással és kalimpálással (egyelőre így lehet nevezni azt, amit csinálok :), de nem adom fel, lesz ez még sokkal-sokkal jobb is!).

A zumbáról kedvcsinálóként: olyan zenéket hallasz, amikre kedved támad táncolni, így az inspirációval és a motivációval nincs baj. Főként latinos, pörgős zenéket hallasz, nem csak mozogsz, de igazából jó kedves is lesz tőle. Személyes kedvencem: Pitbull tegnap kétszer is tiszteletét tette nálunk az órán. Megmozgatja az egész testet, bár tapasztalatom szerint elsősorban a lábakat erősíti, illetve kardio mozgás. Nagyon hatékonyan fejleszti a koncertrációt, állóképességet és az karok-lábak összehangolását (aki nem tudja külön mozgatni a kezeit és közben a lábával valami teljesen ellentétes dolgot csinálni, az mindenképpen menjen el zumbázni). Ma, köszönhetően népszerűségének, létezik vízi változat, de lehet súlyzókkal is edzeni. Folyókúrás edzőprogramnak is kiváló, hiszen az órán láthatóan olvad a zsír :) !